25 Mart 2016 Cuma

Çeyiz Serüveni - Çeyiz Defteri




     Herkese Merhaba!

    Nişan Hazırlıkları kategorisini bitirdiğime göre, bugün Evlilik Hazırlıkları'na adım atabilirim. Aslında evlilik hazırlığı, söz hazırlıkları başladığı anda başlayan ve bir anda sona yaklaşılan bir süreç. (: 23 Temmuz'da düğünüm olduğunu düşününce, zamanın çok hızlı geçtiği ve düğüne 5 ay kaldığı için  paniklememek imkansız bir hal alıyor.

     Bu yazımda sizlere genel bir çeyiz alışverişinden bahsetmek istiyorum. Daha doğrusu, benim çeyiz alışverişi için izlediğim yolu anlatacağım. Ben çeyizi yıllar öncesinden hazırlayıp bir kenarda bekletmedim ki zaten artık kimse böyle bir şey yapmıyor. Alışverişlerde taksit seçenekleri, sürekli yapılan indirimler bir şekilde çeyizcilerin işine geliyor. (: 

        Çeyiz alışverişine başladığım tarih, sözlendikten hemen sonraki zamanlara denk geliyor. Bu da yaklaşık 1,5 sene öncesinden itibaren oluyor. İlk aldığım çeyiz ürünü bornoz takımıydı. Uzun bir süre yalnızca bornoz takımı tek çeyiz parçam oldu. Daha sonra, çeyizin olmazsa olmazları listesi hazırladım. Biraz kabataslak bir şey oldu aslında. Ama zamanla zaten kendini geliştirdi. İnternetten bir kaç çeyiz listesi bulup harmanlayarak ortaya kendi listemi çıkardım.

       Aldığım ürünler fazlalaşınca bir defter aldım ve kategorilere ayırarak aldıklarımı deftere yazmaya başladım. Deftere yazarken, şeklini, rengini, adedini ve nereden aldığımı kaydettim. Böylece, ürünler çoğaldığı zaman neyim var neyim yok diye deftere bakmam yeterli oldu ve açıklamalardan dolayı anında hatırlayabildim. 

   Aynı zamanda çeyizin olmazsa olmaz büyük parçalarını da başka bir kağıtta kategorilere ayırdım. Fiyatları yüksek olan ürünleri (misafir yemek takımı,elektrikli ev aletleri, tencere setleri gibi) belirli aralıklarla satın alarak, fazla bunalmadan halletmiş oldum. Elektrikli ev aletlerini son seneye bıraktım. Hatta son 6 aya bıraktım ki garanti durumlarında fazla problem yaşamayım. Aynı zamanda son aylar içerisinde alınacak, daha doğrusu, örneğin; banyo ve mutfak aksesuarlarında renk uyumu olması açısından son anda alınacak parçaları da ev belli olduktan sonra tamamladım.

        Çeyizin olmazsa olmaz parçaları dışında bir şey almadım mı? Tabi ki aldım. İnidirimlerde ya da bir ürüne vurulduğum zaman duramadım. Eve neredeyse her hafta kargo kolileri geldi. English Home ve Madame Coco'da ki tarzıma uygun tüm ürünler itina ile edinildi... (: Ama sanırım artık doydum. (: Biraz da evlendikten sonraya bırakmaya karar verdim.

      Ben çeyiz serüvenimi bu şekilde yürütüyorum. Elimde defter ve kalem aldığım her ürünü kategorisine yazıyorum sonra paketliyorum. İnsanlık hali, kolilere kaldırıp unutabiliyoruz (: Ama şuanda bile kaç havlu, kaç tabak, kaç bardağım olduğunu elimdeki bu minicik deftere bakarak anında söyleyebiliyorum. (: Çeyiz hazırlığındaysanız, önce kabataslak listenizi oluşturup, sonra mutlaka bir defter edinip her şeyi yazın derim. Çok faydasını görüyorum, mutlaka bu yöntemi tavsiye ediyorum. (:

Sevgiler

11 yorum:

  1. Aaa harika birşeydir, nişanlı bir kız olarak :) bu not almayı yabana aramalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle. Çok faydasını gördüm ben. (:

      Sil
  2. Merhaba canım harika fikir hemen benimde böyle bir defter yapmam lazım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üşenmeden hemen hazırla bir tane. Çeyizler yığılmaya başladığında çok yardımı olacak (:

      Sil
  3. Bence çok güzel düşünmüşsün en azından gereksiz alışveriş yapmassın çünkü inidirmler bazen çok cazip geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, en azından ihtiyacım olup olmadığına hemen defterden bakabiliyorum (:

      Sil
  4. Ben bir ara ortada fol yok yumurta yok bir gaza geldim çeyiz düzmeye başladım kendime. Ama nasıl her ay deli gibi alışveriş yapıyorum. Gören 4 ay sonra düğünüm var sanır o derece :)) Neyse alacak pek birşey kalmayıp öyle naylon mandal işine kalınca orada bıraktım tabiki onları da alırsam üstüme gülerler diye :) Sonuç param varken eşyalarımı aldığıma mutluyum ama hala ortada fol var (sevgilim) ama yumurta yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah aldığın her parçayı güzel günlerde kullanırsın, zaman çok çabuk geçiyor. Yumurta kapıya dayanmadan işlerini halletmişsin işte ne güzel :D

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Çeyiz hazırlığı sırasında böyle notlar almak çok iyi bir fikirmiş :) Çeyiz hazırlıklarını takipteyim :) Çok severim alışveriş yazılarını :)

    YanıtlaSil