16 Kasım 2015 Pazartesi

Kafka - Milena'ya Mektuplar



     Herkese merhaba!

  Uzun zamandır, sindire sindire okuduğum, Kafka'nın Milena'ya Mektuplar' ından bahsetmek istiyorum size.  Kitap Kafka'nın kaleme aldığı eserlerden birisi değil; aşık bir adamın mektuplarından oluşuyor. Şu zamana kadar Kafka'yla tanışmayanlar için küçük bir bilgiyle giriş yapalım.

  Kitaplarının çevirisini yapan Milena ile mektuplaşmaya başlayan Kafka'nın umutsuz aşkının belgeleri bence bu kitap. Üç sene kadar aralıksız yazılan mektuplarda yaşanan aşk, umutsuz olmasına rağmen saygılı, anlayışlı ilişki bağlamında kusursuz. Bu açıdan bakıldığında, günümüzde hayali bile kurulamayacak türden. 

    Kitapta Milena'nın mektupları yok. Çünkü Milena mektupların yok edilmesini istemiş. Tek taraflı bir aşka şahit oluyoruz böylece. Fakat sonunda Milena'nın, Kafka'nın doktoru olan Max Brod'a yazdığı mektuplar var. Onları okuduğumuz zaman, kitabın başından, itibaren Milena'nın duygularını da daha sağlam hissedebiliyorsunuz. 

  Kitabı okuyan bazı yorumcular, Kafka'yla tanışmaya edebi eserlerinden başlamaları gerektiğini, böylece yazmış olduğu mektupların edebi seviyesinin alt seviyede olduğunu farketmeyi ve eserlerinin değerini daha iyi hissedilebileceğini düşünüyor. Bence, Kafka okumaya "Milena'ya Mektuplar" ile başlanmalı. Çünkü, mektuplar edebi kimlik taşımadığı ve yazar içten olduğu için yazarın duygularını ve düşüncelerini kavrayıp sonrasında edebi eserlerini okumak daha sağlıklı diye düşünüyorum. 

  Umarım siz de Kafka'yla buluşur, bu eşsiz mektupların karşısında istemeden de olsa inanılmaz aşka tanık olursunuz. 

Keyifli okumalar

4 yorum:

  1. Bu kitabı merak ediyorum en kısa zamanda alıp okuyacağım :) Güzel bir blog canım takipteyim :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. (: Mutlaka almalısın, oldukça etkileyici

    YanıtlaSil
  3. Bnde merak ediyorum katsima baya cok cikti bu siralar blohuma bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. Bnde merak ediyorum katsima baya cok cikti bu siralar blohuma bekliyorum

    YanıtlaSil